Wednesday, August 18, 2010

Tersilap CAKAP

Tersilap cakap bukan satu alasan yang diberi apabila berada pada topik seseorang itu ketika bercakap/bersembang antara satu sama lain. Bagi aku mesti ada sesuatu yang berselindung setelah apa yang dikatakan oleh orang tersebut apabila memberi alasan silap cakap. Aku sangat pantang dan tidak suka perkara berikut. Bagi aku orang tersebut mesti menyembunyikan sesuatu dari aku dan cuba menipu dengan berkata " silap cakap ". Kalau benar seseorang itu silap cakap aku pasti tahu bagaimana reaksi dia, dan dia pasti memberi bukti bahawa dia sudah " silap cakap ".
Kadang-kadang, perkara seperti ini boleh mengakibatkan perhubungan seseorang itu musnah dengan pihak yang lain akibat " silap cakap ". Jadi di sini aku memperingatkan supaya jangan melakukan sikap tersebut ke atas aku. Aku pasti akan cari dimana kesilapan tersebut. Ingat !!!

No comments:

Post a Comment